lördag, augusti 25, 2007

Blodbad i sängen

Inatt sov jag väldigt oroligt. När jag väl lyckades masa mig upp imorse så fick jag en chock när jag såg mig i spegeln. Jag var helt blodig! Det var mest i ansiktet och på händerna. Erik ropade från sovrummet och det visade sig att det var en ordentlig blodpöl på kudden. Vad jag kan minnas så har jag aldrig tidigare blödit näsblod. Det är ju lite märkligt att jag inte vaknade, men sån är jag.
Nu har jag surfat lite och konstaterat att näsblod är helt normalt under graviditeten. Det beror på att det ökade blodflödet i kroppen gör att trycket mot näsans blodkärl ökar, därför är det vanligt med näsblod och nästäppa. Tänk vad mycket man inte känner till..

Kvällens bioplaner blev ändrade till en skön hemmakväll pga veckans sömnbrist. Vi ska på partaj imorgon och då måste jag ju vara utvilad.

Inga kommentarer: