fredag, september 21, 2007

Galetter och svullna fötter

Igår när jag var på väg hem från jobbet så kände jag plötsligt inte för att åka hem. Jag hade köpt en tunika till mamma på Cubus och promenerade genom gamla stan när jag kom fram till att det vore trevligare att gå ut och äta. Ringde till Erik och vi gick och åt middag på À la crepe på söder, det är ett väldigt litet ställe med jättesmarriga galletter och crepes. Det är tydligen väldigt poppis, det var på håret att vi fick ett bord och det var många efter oss som fick vända i dörren. Som vanligt blev jag jättebesviken när jag inte orkade någon efterätt.

Jag var helt slut när vi kom hem och mina fötter var jättesvullna, så ont! Somnade som en stock i soffan kl 20.30 och reagerade inte när Erik försökte få mig att vakna när Heroes började. När han gick och la sig så lyckades även jag förflytta mig till sängen.

Fötterna var fortfarande svullna när jag vaknade imorse och mina skor är jättetajta idag. Varje steg jag tar gör ont, som tur var så fick jag iallafall sittplats på t-banan.

Inga kommentarer: