måndag, oktober 01, 2007

London

Idag är vi hemkomna från vår Londontripp. Vi har varit där sedan i onsdagskväll. Vi har haft det jättebra, trots att vädret inte har varit lika bra, lite sol, en del regn men mest bara mulet. Vi bodde i en lägenhet genom Eriks jobb, den ligger i Knightsbridge ganska nära Harrods. Dit åker vi gärna igen och nästa gång kan vi vara fler, det var gott om plats trots att det var en av de mindre lägenheterna. Vi har promenerat väldigt mycket och jag är glad att jag lät förnuftet gå före fåfängan och hade med mig riktigt bekväma skor.

I torsdags började vi dagen med frukost på Starbucks eftersom vi inte hade haft möjlighet att handla mat ännu. Efter det åkte vi till London Bridge och promenerade längs Themsen genom Southwark och South Bank. Det fanns en hel del att titta på, vi besökte bland annat Tate Modern. Lunchen intogs på Founders Arms precis vid vattnet. Efter det tog vi en tur med London Eye och tittade på den fantstiska utsikten innan vi åkte "hem", handlade och vilade. På kvällen promenerade lite i Soho och åt middag i Chinatown.


På fredagen var det shopping som gällde. Vi åkte till Piccadilly Circus och gick mest på Regent street och Oxford street. Totalt fick vi ihop två par gympadojjor (ett par till mig och ett par till bebisen), en bok, te och kaffe. Tyvärr regnade det så det var lite ruggigt. Vi drack afternoon tea med tillhörande scones på Harrods innan vi tog en sväng på varuhuset. På kvällen var vi helt slut så det blev middag hemma.


Igår (lördag) började vi dagen med att promenera genom Hyde Park innan vi åkte till Notting Hill. Där promenerade vi lite till och vi var definitivt inte ensamma.. Det fullkomligen kryllade av människor på Portobello Road. Efter en fika åkte vi till Westminster där vi bland annat besökte Cabinet War Rooms & Churchill Museum. Erik blev väldigt fascinerad och även jag tyckte det var intressant trots mina onda fötter. Fötterna fick sedan vila på en pub i närheten där Oskar och hans kanadensiske vän Nema (är osäker på stavningen) befann sig. Det var himla trevligt att träffa dem så vi hängde på till Putney där vi åt middag på The Boathouse alldeles vid vattnet.



Fler bilder finns i fotoalbumet, men jag ska komplettera med bildtexter en annan dag.

Inga kommentarer: