söndag, september 02, 2007

Svärfar på besök

I helgen är Mats här och hälsar på. Det som lockade hit honom var St Eriksloppet (Stockholm halvmarathon). Lisbeth jobbar, så hon kunde tyvärr inte följa med den här gången.

I fredagskväll tog vi det lugnt. Vi åt te och smörgås och spelade Stockholmsspelet. Erik vann, som vanligt, men så fick han frågor som "på vilken pendeltågslinje ligger Segersäng?"..



Igår hjäplte Mats oss att baxa upp vår tvättmaskin från källaren och koppla in den. Vi har provkört den och den fungerar, jätteskönt! Det blev inte heller riktigt så trångt som jag trodde.


Igår eftermiddag gick loppet av stapeln. Vi gav oss iväg tidigare för att hämta ut deras nummerlappar med mera. Det var fint väder, men inte för varmt, tydligen bra springväder. Jag vet inte om det var det som gjorde det eller hård träning, men båda två var fantastiskt duktiga och nådde sina mål, jag är grymt imponerad! Mats sprang på under 2 timmar, 1.58.44 för att vara exakt. Erik hade som mål att springa under 1.30 och därför är det lite komiskt att hans tid blev 1.30.00. En ynka sekund.. Jag stod och hejjade i Gamla stan, men missade tyvärr Mats, såg honom iallafall precis innan målgång och han hejja lite där.




På kvällen åt vi middag på barnvagnsfabriken här i Enskede. Vi åt en 3-rättersmeny och det var väldigt gott. Det är roligt att det finns några trevliga restauranger här i närheten om man inte orkar åka in till stan.

Det var en lång dag och jag har sovit som en stock inatt, det tror jag även gäller de andra.

Inga kommentarer: