torsdag, april 10, 2008

Snart arbetslös

Scribona har blivit uppköpt av Tech Data, som många av er redan vet. Affären är i och för sig inte helt klar, men så gott som. Tech ska ta över en del av personalen, men inte mig. Jag och Agnes var in till jobbet idag och träffade min avdelningschef som informerade om att Tech anser att de redan har "min funktion". Jag vet inte riktigt vad jag tycker och känner. När jag fick reda på uppköpet så tänkte jag direkt att jag skulle söka nytt jobb när jag väl ska börja arbeta igen, men det känns inte så bra att vara tvingad till det. Det skulle helt klart kännas tryggare att ha en anställning och någonstans att gå om jag inte hittar något annat på en gång. Det går ju inte heller att söka jobb redan nu efterssom jag inte vill börja arbeta förrän 2009.

Förhoppningsvis får jag ett roligt jobb med bra lön och kortare resväg!

2 kommentarer:

Martina sa...

Usch vad tråkigt! Det är ju mycket skönare att själv få välja när man vill byta jobb. Får du ingen ersättning eller erbjudande om annat jobb? Har du kollat med facket? Det blir säkert inga problem för dig att hitta nytt jobb när tiden är inne så oroa dig inte för det! Du är bäst!

Gunilla sa...

Jorå, alla som är övertaliga blir erbjudna ett "paket" som ser lite olika ut beroende på hur länge man jobbat. Det skulle vara väldigt trevligt om jag hade jobbat mer än 10 år.. ;-)