måndag, juli 07, 2008

Inredning och sånt

I vanliga fall brukar jag tycka om det, inredning och sånt. Av någon anledning har jag ingen som helst inspiration nu. Huset skulle verkligen behöva piffas till med blommor, krukor, ljustakar, tavlor och kanske någon gardin, men jag har inte lust. Däremot är jag väldigt sugen på att sy (?!), jag vet inte vad och varför, men det kanske är dags att inviga symaskinen jag fick när jag fyllde år. Piffningen måste dock fortfarande fixas, men jag har en liten idé om att min svärmor kanske kan hjälpa till... ;-) Hon har sinne för sådant och kommer dessutom hit (och svärfar) i slutet av juli och stannar en vecka, då kanske hon kan gå igenom skåpen och se om hon hittar något att ställa fram, alternativt shoppa något nytt.

Har surfat och hittat lite syinspiration på Stoff & stil, de verkar ha trevliga tyger och mönster till okej priser. Är det någon som har vägarna förbi Malmö så får man gärna kika in i deras butik och ta en katalog till mig. När det gäller inredning så vill jag ha några prylar från Polkadot Design, en turkos skötbädd, en brun stolsdyna till tripp trappen vi har inhandlat nu och en matchande hakklapp, kanske turkos eller rosa. Stolsdynan ska vi faktiskt köpa, men från likasom.com. Där är den billigare och dessutom ligger företaget i Segersäng så vi slipper frakten och stöttar traktens småföretagare.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Gunilla

Hittade ingen mailadress till dig så jag tar det den här vägen i stället.

Jätte kul att du har hittat till våran butik likasom.com och att du bla. gillar de saker vi har från Polkadot. I butiken har vi inte skötbäddarna men vi kan självklart beställa hem en turkos om du önskar. Så slipper du frakt på den också om du ändå skulle komma och hämta en stolsdyna hos oss. En större leverans från Polka ska packas och skickas till oss inom kort så om du önskar en skötbädd är du välkommen att höra av dig snarast.

Hälsningar Sara
likasom.com
likasom.com@hotmail.com