måndag, juli 14, 2008

Ännu en dag har gått

Vi sitter här i varsin soffa och konstaterar att det har varit en bra dag idag. Vi började som vanligt med frukost utomhus och tog oss sedan iväg till Nynäshamn där vi köpte färg till köksmöblerna, gardin och gardinstång till sovrummet. Vi var i hamnen och tittade på båtar, åt lunch och självklart glass. Jag har ätit ovanligt lite glass i år. Vi blev väldigt sugna på att segla, det här är nog första sommaren vi inte gör det sedan vi träffades, nästa år måste vi se till att det blir av.

Kvällens grillning blev tyvärr inställd på grund av att det plötsligt började regna. Erik fick istället steka kycklingen och det blev otroligt gott, så det gjorde inte så mycket. Till förrätt åt vi rökta räkor med aoli som vi köpt med oss från rökeriet i Nynäs.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Ser härligt ut! Jag tycker det går bra att inte segla tills man kommer ut i skärården! Då får man nästan ångest över att inte vara ute. Kan nog va skönt för agnes att växa till sig lite också..nästa sommar är hon 1,5 en härlig ålder. Sebbe hälsar, han håller farmor och farfar djupt sysselsatta.. :)
Kämpa på med huset, blir verkligen jättefint!Nästa sommar kanske vi kan komma och hälsa på några dagar?

Gunilla sa...

Självklart är ni välkomna att hälsa på! När ni vill.. Nästa sommar har vi förhoppningsvis en gräsmatta så då är det lite mer barnvänligt här. Hälsa Sebbe och svärföräldrarna!

PS. Hur känns det att vara fru Wennergren?

Anonym sa...

Jodå, håller på med och fixa kökort och nytt kontokort, vivsitkort och sådant..lite ovant som du vet, än kan jag ju inte skriva under på allat eftersom jag fortfarande är johansson på kontokort ex. Annars är jag gränsänka Wennergren just nu..Mange är ju i London. Vi hörs!

Miss Agda sa...

Vilket jättefint kök!!!!!

Jag har min sista semesterdag imorrn och vi kom precis hem från Finland.
Kram /Milla

Gunilla sa...

Tack!! Det var många val som skulle göras. Vi är väldigt nöjda med att vi valde brun kärnask till bänkskivorna, istället för ek som vi var inne på ett tag.

Trist med sista semesterdagen. Har haft koll på din blogg och ni verkar ha aft det väldigt härligt!

Gattis till nya jobbet!