torsdag, september 18, 2008

Rabattplanering med mamma

Idag kom mamma och Majsan hit och hälsade på. Vi åt lunch, fikade på en päronkaka jag bakade på morgonen och planerade växter och rabatter. Jag har fått tulpan, krokus och pärlhyacintlökar av henne som ska petas ner i jorden. Hon har även beställt 6 stycken bladperenner som vi ska få och så ska hon dela några av sina växter så att vi kan få dem, bland annat löjtnantshjärtan. Idag planterade vi rosor. Först och främst rosen Louise Odier som Agnes fick i doppresent av Magnus, Jane och kusin Sebastian och även minirosorna vi fick av svärföräldrarna i somras. Jag var säker på att blommorna skulle dö när M&L åkte hem, men vi har med gemensamma krafter hållt dem vid liv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir verkligen jättefint! Lycka till med rosorna..Vi är också lite krassliga här, ngt som går lite överallt antar jag..

Gunilla sa...

Tack! Jag ska forska lite i hur man sköter rosor på bästa sätt. Tror att man ska lägga löv eller ris runt dem på vinern så att de inte fryser..