söndag, november 02, 2008

Blogga eller inte blogga

Ja, jag borde ju bestämma om jag ska fortsätta blogga eller inte. Det känns lite taskigt att inte skriva något när jag ser att jag har några läsare som fortsätter gå in här varje dag. Inte för att jag vet vilka ni är, några få brukar skriva små trevliga kommentarer, men ni andra får gärna också göra det i fortsättningen. =) Det vore skoj att veta vilka som är intresserade av vad vi hittar på.

Det känns som att jag inte har något att skriva om längre. Vet inte varför, vi gör en hel men inget särskilt spännande.
Vi pysslar med en hel del projekt, men inget verkar någonsin bli klart och då känns det trist att skriva om det.
Jag försöker få vissa av rummen färdiginredda, så fort något blir klart ska jag skriva ett litet inlägg och bjuda på en bild. Idag blev det en tur till Ikea - igen. Helt misslyckat - igen. Vi behöver några konsoler för att fixa klädförvaringen i pannrummet, första gången vi skulle köpa dem var de slut, förra gången jag var där köpte jag fel sort och idag var de slut igen. Det vore skönt att få ordning på det där för nu har vi alla ytterkläder och skor i allrummet på övervåningen.
Ett annat projekt vi (Erik och pappa) håller på med är att installera kaminen. Vi fryser nu när det är kallt och vill kunna elda! Själva installerandet har inte ens kommit igång då de har varit tvungna att lägga ner en hel del tid på att göra hål i mellanbjälklaget och innertaket. I helgen har vi roat oss med att borra hål i ett av rören till golvvärmen och idag har rörisen varit här och lagat. Så då blev det ännu kallare. I morse när jag steg upp var det 13 grader på övervåningen..

Ja, det finns ju alltid en hel del att skriva om lilla älsklingen såklart, men jag kan ju inte bara skriva om henne. Hennes senaste grej är att tala i telefon, hon har sedan länge en egen mobil och nuförtiden håller hon upp den mot örat och babblar långa monologer. Det funkar även bra med andra saker som fjärrkontroller och strumpor.
Pappas gamla kofta är mysig att ha när det är så kallt..


Pratar i telefon
Mer telefonprat

Huset i höstsolen

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gunilla!

Jag hoppas att du ej slutar o blogga. Men det är upp till dej.

vh Jenny L

Anonym sa...

Hej Gunilla,
Jag älskar din blogg! Du skriver jättebra! Allt låter roligt - tom mathandlade. :) Borde verkligen ha varit bättre på att kommentera dina inlägg... Jag förstår verkligen att motivationen tryter - speciellt om du inte får så många kommentarer. För mig funkade bilddagboken tills jag började jobba - nu finns varken energi eller lust... Kanske kommer jag igång när vi ska renovera vårt hus... Japp, stolta husägare till ett gammalt mysigt hus sen förra veckan! Flyttar i Januari. Var tvungen att flika in detta... :)
Jag tycker att du ska göra som du vill.... blogga när du känner för det! Det är ju meningen att du först och främst ska tycka det är roligt - eller hur!? Annars är det ju ingen mening med det!
Kram Lisa
ps Hur gick intervjun?

Anonym sa...

Hej Gunilla,
Jag läser din blogg ca 1 gång i veckan. Det är jättekul att få veta lite om vad ni gör och vad som händer. Jag älskar att se dina foton.
Roligt och roligt ... allt man gör är ju trist ibland. Skriv när du känner för det. Går det en vecka, tja låt det göra det då. Vi är nog många som återkommer även om det inte har hänt något varje gång.
Trivs du i halsbandet?
Hälsningar till hela familjen.
Kram Gisela

Gunilla sa...

Tack för era snälla kommentarer! Haha, jag funderar inte på att sluta blogga pga av att det är få som kommenterar. =) Men det är helt klart roligt med kommentarer och se vilka som är här inne och läser.
Tanken med bloggen är ju att våra vänner och släktingar som bor en bit härifrån/inte träffar så ofta ska få se vad vi gör och framför allt kunna följa Agnes utveckling.

Lisa; grattis, grattis, grattis! Ni som har letat så länge.. Det vore roligt om du kan maila en bild eller nåt, blir så nyfiken!

Kram på er!