lördag, december 13, 2008

Puh

En sjukling blev till två, tre och fyra. Hittills, fler blir det säkert..
Agnes kräktes i tisdags natt och sen verkade det inte vara mer med det, magen var helt ok och så. Vi var då lyckligt ovetande om att vinterkräksjukan kommit till vår familj. Jag började ana oråd i torsdags när mamma var barnvakt och lilla älsklingen blev jättedålig i magen. När vi kom hem och det hände en gång till och jag strax efter plötsligt fick ordentligt ont i magen kände jag på mig att det skulle bli jobbigt. Det kan man verkligen säga att det blev. Jag tillbringade kvällen och en stor del av natten på toaletten med en hink framför mig. Resten av natten låg jag och hallucinerade om vatten, var för matt för att ta mig upp och dricka och jag kunde inte be Erik eftersom jag låg på nedervåningen för att inte hålla hela familjen vaken. Tyvärr fortsatte det även morgonen och det är inte förrän nu, två dygn senare, som jag börjar återhämta mig. För Erik satte det igång igårkväll och när jag ringde mamma och pappa idag så hade såklart mamma blivit dålig imorse, nu är det väl pappa som står på tur..
Det här är några av de värsta dagarna jag upplevt. Det är verkligen inte lätt att ta hand om en liten när båda föräldrarna ligger däckade.

Nu sover min lilla familj sedan flera timmar och jag ligger i soffan under en filt.

3 kommentarer:

Martina sa...

Usch vad jobbigt! Stackars hela familjen! Hoppas att ni har kryat på er nu!Kram M

Anonym sa...

aj de här inflensorna tar knäcken på en...känns som man varit sjuk hela hösten..hoppas det känns bättre nu i alla fall. Vi skcikar Agnes julklapp med farmor och farfar hoppas det är ok, den blir för tung för posten..

Gunilla sa...

Jo tack, nu känns det bättre. Jag mår bra, men är fortfarande lite kinkig med maten, kan bara äta sånt jag är sugen på.
Det blir jättebra att julklappen får åka upp hit med farmor o farfar. Vi gör nog likadant... Erik har varit ute o handlat till Sebbe idag.
Kram Gunilla