lördag, december 20, 2008

Vi mår bra

Idag ringde min svärmor för att kolla att vi mår bra. Hon hade gått in på bloggen och sett att jag inte skrivit på en hel vecka och blev då orolig.. Så här kommer ett inlägg - om någon annan funderar på hur vi mår.

Jo, vi mår bra nu. Men det har tagit nästan hela veckan för mig att återhämta mig. Det var först igår jag kände att jag kunde äta vad jag ville utan att må illa, drack till och med kaffe för första gången på över en vecka.

Tyvärr så försvann all julstämning med kräksjukan, så de senaste dagarna har jag jobbat med att försöka få tillbaks den. Idag har vi inhandlat julgran, julgransfot och lite annat smått och gott. Jag har även bakat lite julgodis, det var första gången på många år. Jag tror att det blev bra, Leilas recept..

I förmiddags sålde vi köksmöblerna. Skönt! I love blocket. Än så länge har vi lyckats sälja allt vi annonserat ut där.

Agnes mår också bra, men hon har inte samma aptit som tidigare. Jag hoppas den kommer snart. Det senaste är att hon övar på att äta själv med sked och hon har fått sin sjunde tand.
Tanken var att hon skulle flytta in i sitt rum precis i samma veva som vi blev sjuka, men det blev uppskjutet. Vi får ta det efter jul. De senaste dagarna har hon sovit oroligt. Tidigare har hon somnat utan problem i sin säng efter vällingen, men nu är det lite knepigare att få henne att somna och på nätterna vaknar hon stup i kvarten. Förmodligen (förhoppningsvis) är allt som vanligt igen om några dagar.

På återseende.

Inga kommentarer: