söndag, mars 15, 2009

Tvättstugan på gång

I veckan var vi på Ikea en kväll och investerade pengar i tvättstugeinredning. Ojoj, så mycket prylar det blev, tur att pappa var med och att Agnes inte var det..

Nu är en del på plats och det verkar bli himla bra. Vad som helst skulle i och för sig vara bättre än kaoset som var där innan. Imorgon kommer mamma och pappa hit, så när jag kommer hem på kvällen så kommer det förmodligen vara ännu finare och förhoppningsvis så är tvättmaskinen inkopplad igen.

Den viktigaste detaljen av alla, en superfin tvättmedelsburk, är också inköpt i veckan. Den står och väntar på att få komma upp på ekbänken.

Vi ska även köpa ny dörrmatta, tvättkorg och torkskåp. Det sistnämnda hoppas jag kunna fynda på blocket.

2 kommentarer:

Familjen Ekstrand sa...

Åh... så stiligt, och praktiskt. Trevligt att se att far/svärfar får vila lite någon gång han hälsar på.

Gunilla sa...

Ja, eller hur. ;-) Han blev lite bekymrad när jag kom med kameran och fällde nån kommentar i stil med "nu ser det ju ut som att jag bara ligger och latar mig".