söndag, augusti 30, 2009

Senaste veckans höjdpunkter

Besök från Nyköping
Förra helgen kom Johan, Anna och deras två månaders lilla Saga och hälsade på. Vi grillade hamburgare och uppdaterade oss, det var ett bra tag sen vi sågs. Roligt att få träffa Saga för första gången.

Dagis
Erik och Agnes har påbörjat inskolningen på dagis, de var där fyra dagar den här veckan och hittills har det gått bra. De tar det lugnt och i fredags var det första gången Erik lämnade henne där själv en timme. Hon verkar tycka det är roligt och har hittat en favoritfröken hon tyr sig till. Erik verkar tycka personal, lokal och allting är jättebra. Skönt! Tyvärr verkar Agnes ha blivit förkyld, men det är bara hoppas att det inte blir så farligt, hon har ingen feber än så länge.

Playdate i Tyresö
Igår åkte jag och Agnes till Tyresö och hälsade på Åse, Ella och Maja. Vi blev bjudna på superlyxig lunch och var och lekte i lekparken.

Kräftkalas
Igårkväll hade vi en liten kräftskiva. Det var Johan, Sussi, Oscar, Sandra och lille Viggo som kom hit på middag. Vi bjöd på kräftor, två olika pajer och lite annat smått och gått. Själv åt jag alldeles för mycket, det var nästan så att jag fortfarande var mätt när jag vaknade imorse. Det var en trevlig kväll med bland annat ett parti av Stockholmsspelet, tyvärr kom jag och Erik bara på andraplats..

Garaget
Det går framåt med garagebygget. Det blir så fint tacka vare min duktige man och min duktige pappa. I helgen har Erik målat och pappa spikat vindskivor, dörr- och fönsterfoder med mera. Dessutom är en dörr och ett fönster på plats. Resterande fönster och en garageport är beställt.

Inga kommentarer: