måndag, augusti 03, 2009

Sol, bad och garage...

Igår var vi på Muskö och firade min brors födelsedag i efterskott. När det var färdigfirat så for Erik och pappa hem till oss och fortsatte med taket. Jag och Agnes stannade på Muskö ett par timmar. Vi var och badade med mamma, härligt! Eller rättare sagt, de badade och jag höll mig på stranden. Jag hade faktiskt ingen bikini, men jag har verkligen blivit en badkruka med åren...

Idag har herrarna snickrat tak från tidig morgon till sen kväll. Jag och Agnes har invigt en (för oss) ny badplats, Hamnviksbadet i Nynäshamn. Det är full fart när man är och badar med Agnes nuförtiden. Hon har inga problem med att ta andras leksaker, äta andras mat och sitta på andras filtar. :-) Detta trots att jag förklarar att man inte gör så och att vi har med oss eget.. Även i vattnet är det full fart , hon traskar rakt ut och stannar inte ens när vattnet kommer upp till hakan, det ska slängas, hoppas och plaskas. Det är bara att hänga på trots att jag är en badkruka, försöker jag stanna på stranden pekar hon ut i vattnet och säger: mamma!

Inga kommentarer: