söndag, november 22, 2009

Ikea, fest, tak och bakning

Vi gav oss iväg till Ikea i fredags, jag och Agnes. Det var väldigt lyckat, iallafall medans vi var där... Allt flöt på, båda var glada, lunchen god och vi hittade det vi skulle ha. Sedan kom vi till kassan och valde självklart fel kö. Den var inte lite långsam, utan helt sjukt långsam. I efterhand tycker jag att vi borde bytt, men nu blev det som det blev. Vi köade i en timme och tio minuter, tydligen var kassörskan under upplärning.. Agnes var hur duktig som helst trots att hon var riktigt less på att sitta i sin kundvagn och jag hade galet ont i fötterna. Det var när vi äntligen var klara och skulle packa in oss i bilen Agnes utbrott kom, det var milt sagt ingen glad tjej jag hade i baksätet på vägen hem och eftermiddagen blev väldigt gnällig.

I lördags kväll var jag ute och roade mig på egen hand. Tanja fyllde 30 år och hade fixat en härlig fest. Hon har en riktigt mysig lägenhet måste jag säga. Det var himla roligt, men jag och Åse var av naturliga skäl bland de första att åka hem. Kvällens problem var att jag inte längre får på mig mina stövlar, fick gå med dem uppknäppta. Det kändes sådär..

Annars har vi hunnit med en hel del fix i helgen också. Erik och pappa har lagt klart taket på garaget, det blev så bra! Jag och Agnes har bakat , både kokostoppar och saffransbullar. Sakta men säkert fyller vi frysen inför 2-årskalas och adventsmys.

2 kommentarer:

sussi sa...

Mmmmmm, va goda dom ser ut...

Gunilla sa...

Ni är som sagt välkomna hit på fika!