onsdag, mars 17, 2010

Hopplösa kvällar

Gustaf är en liten odåga på kvällarna, han gapar och skriker allt vad han orkar. Han vill bara äta, då passar han även gärna på att sova, men lägger jag ner honom vaknar han på en gång. Finns det då ingen mat inom räckhåll sätter han igång att leva rövare igen. Suck, det här håller på att göra mig galen. Jag blir helt låst och får ingenting gjort. Jag har så många småsaker jag vill hinna fixa på kvällstid.
Dagarna går åt till annat. Innan vi åker till dagis har jag fullt upp med att fixa kläder och frukost till oss alla tre. Efter dagis har jag fullt upp med att göra middag och hålla båda barnen på bra humör. Timmarna Agnes är på dagis flyger iväg, vi är nästan aldrig hemma då utan hittar på annat.

I måndags var vi på SÖS igen, nu är Gustaf utskriven. Idag var vi iväg för att rama om en tavla och så storhandlade vi. Igår var Agnes ledig från dagis, då var vi först hos ortopedteknikern och sen hälsade vi på mamma/mormor på vägen hem.

Imorgon ska vi in till huvudstaden på äventyr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ni är friska nu. Vilken gullig flugvamps body Gurra har!
//Åse

Gunilla sa...

Visst är den! Ekologisk är den också.. Present från Linda och Mats. Spana in DUNS. Ses på tisdag!