onsdag, maj 26, 2010

Lunch i stan och dumma rådjur

Idag har jag och Gustaf varit i stan en sväng. Huvudaktiviteten var att luncha med Tanja, Åse och Noah. Det var lika trevligt som vanligt. Vi kommer verkligen sakna Tanja när hon flyttar söderut... :( Men vi får väl se det positivt och se till att åka och hälsa på! Jag passade även på att köpa en present och så blev det en promenad innan det var dags att åka hemåt igen.

Idag har vi jagat bort rådjur vid tre olika tillfällen. De är riktigt envisa typer de där rådjuren. Inte bryr de sig om man bankar på fönstret heller.. Vid ett tillfälle var det Agnes som upptäckte dem, hon tittade ut och sa "titta mamma, ett gådjur! Jag tittade ut och såg ett av dem äta på en av våra rosor, bankade på fönstret och öppnade och ropade "försvinn!". För att förklara för Agnes varför jag jagade bort dem sa jag att de var dumma som åt upp mina fina blommor. Förmodligen var jag mer agressiv än jag märkte, för när Erik kom hem demonstrerade Agnes hur det gått till. "SATAN! sa mamma", sen hötte hon med näven och bankade på fönstret och upprepade flera gånger "DUMMA gådjur!".

Nu ska det inhandlas nät till rosorna.

Inga kommentarer: