fredag, maj 14, 2010

Städar, bakar och fixar ute

Både igår och idag har Erik och Agnes åkt på inköpsrundor, igår till byggmax och bauhaus och idag till en grusgrop.

Igår när de var borta städade jag - som en galning. Jag for omkring så jag blev helt svettig.. ;-) Det gäller att passa på när ett av barnen är ute och det andra på bra humör. Nu är det nästan helt rent här hemma, men jag har lite kvar.

Idag passade jag på att baka istället, en dubbel sats goda muffins och en misslyckad sats miniblondies, de går absolut inte att bjuda på nästa helg. Innan helgen är slut ska jag försöka hinna baka lite småkakor och något att ersätta dagens fiasko med.

Förra helgen hade pappa med sig något väldigt spännande till Agnes när han kom, eller det är rättare sagt en tidig doppresent till Gustaf.. Han plockade fram en egentillverkad byggsats och efter lite bankande och skruvande så blev det en sandlåda! Agnes travade genast iväg och hämtade hink och spade, trots att den saknade sand. Sanden åkte hon och Erik som sagt och köpte idag, det var också spännande, det var en "stoor traktor" som lastade den på släpet. Dessutom har det även kommit upp en gunga i gungställningen, så nu börjar tomten bli riktigt barnvänlig. Nu ska jag bara komma på ett bra ställe att plantera lite bärbuskar på.









1 kommentar:

Jane sa...

Hej agnes! Jag gör sig sällSkap i lådan nästa helg! ;) jag dimper ner sen fredag kväll kram sebbe