onsdag, november 24, 2010

Sagt här hemma

Jag: Gustaf, du är en riktig liten kladdunge.
Agnes: Nej! Han är ett cykelhjul!


Agnes: Titta mamma, vilken fin sten. (Tar upp en sten ur jackfickan)
Jag: Ja, den var fin. Hittade du den på dagis?
Agnes: Ja-a. Är det här en skorsten?


Agnes: Mamma, jag har tänkt på en sak. Vi får nog ha mitt kalas på blåmesen..
Jag: På blåmesen? Men vill du inte att barnen ska komma hem till dig?
Agnes: Jo, men alla barnen får inte plats i vår bil.


Agnes: Jag tycker om gröna bilar som låter mycket.
Jag: Det gör inte jag! (Helt slut efter att har krånglat in barn och vagn i punton)

Det var på morgonen, sedan på eftermiddagen stannar Agnes upp bredvid Gustaf när hon klättrar in i bilen och säger med mild röst "Gustaf, ved du? Mamma tycker inte om gröna bilar".

1 kommentar:

Solveig sa...

Vad söt hon är :) De har så roliga funderingar och uttryck ibland :)