tisdag, maj 24, 2011

Hinner knappt med

Tiden går så fort så att jag knappt hinner med. En helg har just passerat med rekordfart och snart är det dags för nästa. Veckorna försvinner i rasande fart och snart är det semester. Så upplever jag det just nu. Skriver små post-it lappar med vad jag ska göra hemma/på jobbet/på stan för att inte missa något.

Vi har nog aldrig njutit så av våren/försommaren som vi gör i år. Många pratar om att det är så kallt och trist väder, men det verkar inte vi lida av så värst mycket..

Helgen som nyss passerade var himla trevlig. I fredags var vi som sagt hos vänner på kvällen. Erik spenderade lördagen på föreningens årsmöte, jag och barnen var hemma och planterade växter vi fick av vännerna kvällen innan samt de sista syrenerna. Självklart grillade vi vår middag, det blev tjocka revbensspjäll, Jockes potatissallad och diverse tillbehör. Efter det kikade vi på Avatar, den var bra! Jag var skeptisk och blev väldigt positivt överraskad. I söndags var Åse och barnen här på lek och fika. Roligt, roligt.

Nu är det 3 arbetsdagar kvar och förutom att just arbeta ska jag träna två gånger, luncha med Maria, gå ut och äta med jobbet och umgås med min familj. Fullt upp.







I helgen kom pippitältet fram - till barnens stora förtjusning.

Inga kommentarer: