lördag, november 19, 2011

När ska vi bli helt friska?

I flera veckor har jag, Erik och Gustaf turats om att vara riktigt risiga, om och om igen. Agnes har mirakulöst nog klarat sig. Just nu är Erik skaplig, jag är snorig och har ont i halsen, igår hade jag feber. Gustaf är snorig och har kladdiga ögon. Bläh, hoppas vi blir helt bra snart! Ikväll fick vi ställa in den planerade middagen hos Gottberg-Djuphammar. Trist.

Vi måste hålla oss friska i december, då stundar advent, födelsedagsfirande, dansuppvisning, lucia och jul. Wow, vilken månad! Dags att sätta i gång och baka.

Igår var dagis stängt och jag tog med mig barnen till frisören. Gustaf blev korthårig och Agnes blev inte alls fin. Det var när jag kom hem och kollade lite noggrannare som jag såg att hennes fina hår helt plötsligt var helt snett och hackigt. Det blev ett argt telefonsamtal och återbesök idag, nu är hon jättefin!

Hon fick även välja sig en leksak för de guldstjärnor hon fått genom att sova hela nätter i sin säng. Det blev ett lila "prinsess-kit", med klackskor (för smala), ring, lösnaglar, örhängen (trasiga), tiara och armband. Hon valde det pga örhängena och skorna, så det var så himla typiskt att just de inte funkade. Hon blev såå ledsen. Nu får vi väl försöka hitta ett par örhängen (clips) till bättre kvalitet och ett par prinsesskor för bredare fötter till födelsedagen.

Just nu är det verkligen lila, rosa, Hello Kitty, prinsessor, glitter och tjejgrejjer som gäller för den lilla damen.

Inga kommentarer: