fredag, december 23, 2011

God Jul på er!

Jag har inte haft en sekund över till min lilla blogg den senaste tiden. Det har minst sagt varit fullt upp. Förra helgen var det julstök här hemma, vi tillverkade bland annat julgodis, tog in granen och klädde den och slog in klappar. Mozartkulorna blev jag inte lika förtjust i i år som förra året, men lakritskolorna med choklad och flingsalt var sjukt goda. De gick det åt många av i söndags när vi hade glöggkalas.. Det var två familjer i området som var över för att planera nyårsafton. Vi ska fira hos oss men har delat upp ansvaret för maten, vi fick efterrätten på vår lott.

Hela veckan har det varit full rulle på jobbet och på luncherna har jag fixat julklappsinköpen. I vanliga fall älskar jag att baka, städa, fixa med blomgrupper, handla julklappar och slå in dem. I år har det däremot känts väldigt stressigt och inte varit riktigt lika roligt. Har haft fullt upp med jobb, barn, disk och tvätt. Det har nog en hel del att göra med att jag vant mig vid att vara föräldraledig över julen, har varit det sedan 2007...

Nu har i alla fall lugnet lagt sig. Vi har varit lediga idag och fixat det sista. Klapparna ligger under granen och det mesta är förberett inför imorgon. Tänk att det är julafton då!

Agnes har haft mycket funderingar om tomten och "tomtemoren". Hon har pratat och resonerat om dem i flera dagar och även gjort ett pärlhalsband till tomtemor. Ikväll kunde hon inte sova, hon somnade för ett par minuter sedan. Lilla stumpan.

God Jul till er allesammans! Hoppas ni får en skön helg!



Inga kommentarer: