tisdag, mars 27, 2012

Koppor med mera

I fredags när jag hämtade barnen på dagis mottogs jag med "Gustaf har fått vattkoppor". Han hade två prickar på örat, fler kunde jag inte se. På kvällen verkade det komma några till och jag förberedde mig på att hitta en liten prickis i sängen morgonen därpå, men icke. De få som fanns där kvällen innan var i stort sett borta och vi trodde det var falskt alarm. Det var visst bara lite segdraget, för imorse hittade vi verkligen en liten prickis i sängen! Just nu ligger han och sover och jag har passat på att tvätta, moppat golv, stryka med mera.

Erik åker passande nog till Åre med jobbet så imorgon kväll kommer mamma hit och stannar tills på fredag. Det uppskattar vi verkligen!

I helgen kommer Lisa upp till Stockholm. Hon och Åse ska komma hit på lördag. Mysmys!

Helgen som var var hur skön som helst. Vi hann med en del ute, eldade, rensade, tog fram cyklar med mera. Oskar kom hit och hjälpte till. han sov över till söndagen. På lördagskvällen kom även härliga familjen Nilsson-Juneheim hit. Det var efterlängtat! Vi hade som vanligt jättetrevligt, stora som små. Mer sånt måste det bli.

Nu har lillknatten vaknat, så nu är det dags för lite lunch. Eriks smarriga köttfärssås står på menyn.

Inga kommentarer: