måndag, mars 05, 2012

Nu får det vara nog!

Ja, nu får det vara nog med sjukdom hemma hos oss! Vi borde ha fått vår del nu. I slutet av förra veckan började jag äntligen återhämta mig från influensan och vad händer då? Jo, tidigt i lördags morse vaknade jag och hade ont i örat. Jätteont. Jättejätteont. Det blev en sväng till tant doktorn och självklart så var det öroninflammation. Precis som Agnes fick i mitten av veckan. Tydligen inte helt ovanligt efter influensan.

På dan i lördags märkte jag inte riktigt att jag var dålig, förutom det onda örat. Det var full fart, pappa var här och hjälpte oss att ta ner träd. Jag tror det blev totalt sex stycken, varav tre bautatallar. Så nu har vi lite ljusare samt en del ris och ved att ta hand om. Björn och Lina kom förbi också, till Agnes stora förtjusning. Först när alla åkt hem och vi skulle laga middag kände jag hur sänkt jag var. Det höll i sig även på söndagen, så det blev inställda planer. Vi fick hålla oss hemma och ta det lugnt. Det blev utelek och Erik eldade upp en av de stora rishögarna. Vi hade även mys med varm choklad ute i solen.

På kvällen tittade mamma och pappa förbi med lite saker pappa hade fixat till flakmoppen.

Idag är jag feberfri igen, så jag har kunnat jobba. Nu hoppas jag bara på att hostandet, snorandet och det onda i örat ska försvinna. Vill få lite ork igen och komma igång med träningen.



Inga kommentarer: